Stulen dröm

Jag trodde jag drömde om dig
men det var bara ännu en
förvrängdhet, en ljusblå tanke
en falsk förhoppning
Jag trodde att jag fann något i dig
någonting,
en saga, ett ljus, en glimt av färgglada drömmar
Men drömmarna, käraste, 
var bara inte mina
De var stulna från en annan värld
och jag stals med dem
Allt jag ägde i dig är stulet -
Smekningen över kinden
Ordet älskling som ständigt låg på tungan
Doften av nybakat en söndagsmorgon
Mjuka, trassliga lakan
Märket av en kyss


Men du var aldrig, aldrig min
för du släppte aldrig in mig i din själ,
Och jag var aldrig, aldrig din
för du ville inte ha mig tillräckligt mycket
Och allt som finns nu, och som
finns kvar
är doften av en svunnen kärlek,
minnet av en stulen dröm
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0